Ziom
Administrator
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:46, 27 Gru 2006 Temat postu: Przykazania |
|
|
10 przykazań o Moderatorze:
01. Moderator nie nabija postów - moderator ma wiele do przekazania
02. Moderator nie myli się - moderator ma inne zdanie
03. Moderator nie obija się - moderator czuwa
04. Moderator nie rozmywa tematu - moderator przypomina o innych ważnych sprawach
05. Moderator nie obraża innych - moderator dobitnie zwraca uwagę
06. Moderator nie flooduje - moderator ekspresywnie wyraża swoje myśli
07. Moderator nie wykłóca się - moderator szkoli Forumowiczów
08. Moderator nie zakłada głupich tematów - moderator sprawdza czujność Forumowiczów
09. Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami - wychodzi z przekonaniami moderatora.
10. Szanuj moda swego - możesz mieć gorszego.
11. Moderator nie popełnia błędów ortograficznych - moderator sprawdza umiejętności innych moderatorów
========================================================
1. Admin nie śpi - Admin odpoczywa.
2. Admin nie je - Admin regeneruje siły.
3. Admin nie pije - Admin degustuje.
4. Admin nie flirtuje - Admin szkoli personel.
5. Kto przychodzi do Admina ze swoimi przekonaniami - wychodzi z przekonaniami Admina.
6. Kto ma przekonania Admina - robi karierę
7. Szanuj Admina swego - możesz mieć gorszego.
8. Admin nie wrzeszczy - Admin dobitnie wyraża swoje poglądy.
9. Admin nie drapie się w głowę - Admin rozważa decyzje.
10. Admin nie zapomina - Admin nie zaśmieca pamięci zbędnymi informacjami.
11. Admin nie myli się - Admin podejmuje ryzyko.
12. Admin nie krzywi się - Admin usmiecha się bez entuzjazmu.
13. Admin nie jest tchórzem - Admin postępuje roztropnie.
14. Admin nie jest nieukiem - Admin przedkłada twórcza praktykę nad bezpłodną teorie.
15. Admin nie bierze łapówek - Admin przyjmuje dowody wdzięczności.
16. Admin nie lubi plotek - Admin uważnie wysłuchuje opinii klubowiczów.
17. Admin nie ględzi - Admin dzieli się swoimi refleksjami.
18. Admin nie kłamie - Admin jest dyplomatą.
19. Admin nie powoduje wypadków drogowych - Admin ma kierowcę.
20. Admin nie jest uparty - Admin jest konsekwentny.
21. Admin nie znosi wazeliniarzy - Admin premiuje klubowiczów lojalnych.
22. Admin nie toleruje sitw - Admin szanuje zgrane zespoły.
23. Admin nie zdradza swojej żony - Admin wyjeżdża w delegacje.
24. Admin sie nie spóźnia - Admina zatrzymują ważne sprawy.
25. Jesli chcesz żyć i wypowiadać się w spokoju - nie wyprzedzaj Admina w rozwoju.
26. Admin ma zawsze racje !!
==========================================================
10 przykazań użytkownika komputera
1.Nie używaj komputera, po to, aby szkodzić innym.
2.Nie zakłócaj pracy na komputerach innym.
3.Nie przeglądaj bez pozwolenia cudzych danych.
4.Nie używaj komputera, jako narzędzia do kradzieży.
5.Nie używaj komputera, do różnych nieetycznych sztuczek.
6.Nie używaj i nie kopiuj cudzych programów, za które nie zapłaciłeś
7.Nie publikuj bez wiedzy autora, tekstów których autorem jest ktoś inny.
8.Nie przywłaszczaj sobie wysiłku intelektualnego innych.
9.Pomysl o społecznych konsekwencjach tego co robisz (pisząc programy, teksty i publikując je w Internecie)
10.Używja komputera z zachowaniem rozsądku.
=======================================================
10 przykazań komunikacji elektronicznej
1. Staraj się wysyłać przesyłki krótkie i na temat.
2. Postaraj się skupić na jednym temacie - w jednej przesyłce.
3. Bądź rozważny i kulturalny, mówiąc o innym.
4. Cytuj, używając źródła.
5. Przestrzegaj "drogi służbowej" w korespondencji z administratorami sieci/usług.
6. W stopce przesyłki pocztowej załączaj swoje dane (signature). Powinny one zawierać: imię, nazwisko, adres E-mail.
7. Bądź staranny i ostrożny przekazując forwarding na adresy grupowe i listy dystrybucyjne.
8. Za szczególnie niegrzeczne uważa się rozpowszechnianie prywatnej poczty przez "mailing lists" lub Usenet bez zezwolenia autora.
9. Żartując, pamiętaj ze niektóre twoje żarty mogą kogoś urazić/obrazić.
10. Kiedy cytujesz inne osoby, postaraj się wyciąć z cytatu to, co nei dotyczy poruszanego problemu.
=========================================================
10 przykazań użytkowników grup dyskusyjnych.
1. Dbaj, o to, aby twoje pytania i spostrzeżenia, nie odbiegały od tematu danej listy.
2. Nie miej oporów do zaczynania dyskusji, w końcu po to je stworzono.
3. Pamiętaj, że tak jak ty traktujesz innych użytkowników, tak i oni mogą potraktować Ciebie.
4. Stawiając pytanie w grupie dyskusyjnej, zalecaj nadsyłanie odpowiedzi do Ciebie osobiście; wyślij opracowana, zbiorcza odpowiedz do całej grupy.
5. Odpowiadając na przesyłkę nadesłana do grupy, sprawdź adres aby być pewnym, ze odpowiadasz zgodnie z intencja (pojedynczej osobie lub całej grupie).
6. Jeśli nie możesz brać udziału w dyskusji ponad tydzień, wypisz się lub zawieś subskrypcję we wszystkich listach/grupach do których należysz.
7. Jesli znasz odpowiedź, i możesz odpowiedzieć na czyjeś pytanie, wyślij mu odpowiedź na jego prywatny meil
8. Czasami zapisujący się na listę nie są zaznajomieni z właściwą "etykieta sieciowa" ('netiquette') i nadsyłają zadania subscribe lub unsubscribe bezpośrednio do samej listy.
9. Bądź tolerancyjny w takich przypadkach, udziel lepiej pożytecznych wskazówek zamiast krytykować.
10. Inni ludzie na liście nie są zainteresowani Twoimi zadaniami zapisania czy wypisania z listy. Wszelkie zadania administracyjne tego typu winny być nadsyłane pod odpowiedni adres, nie zaś do samej listy.
By Shay
Post został pochwalony 0 razy
|
|